Ögongodis

200065_10150098550582517_730862516_6794107_4129008_n

Stonehenge, Loch Ness, Akropolis, Colosseum och Pompeji. Under mina resor har jag haft turen att få besöka ett flertal berömda underverk som jag som barn drömde om att få se. Trots att jag har hunnit se mycket har jag fortfarande en milslång lista över underverk, både  naturliga och av människor skapade, som jag skulle vilja besöka. Dem som jag troligast kommer att kunna se är högst upp på listan:

  • Neuschwanstein-slottet, det bayerska sagoslottet som sägs ha inspirerat till Disneys slott.
  • Grand Canyon, var soluppgång ska vara helt fantastisk.
  • Rio de Janeiros Jesusstaty, som blickar ut över den pulserande brasilianska staden.
  • Amazonas, där jag kan leka upptäcksresande klädd i khaki och gärna se en piraya eller två.
  • Påskön, den mystiska ön med de mystiska stenhuvudena.
  • Stora Barriärrevet, helst när jag har ett dykcertifikat också.

Framtiden får utvisa vilka sevärdheter som kommer att fylla mina fotoalbum. Fortsättning följer…

Kommentera

