Feeling hot, hot, hot

Sista dagen i Krakow och en varmaste dagen hittills. 35 grader visade termometern. Puh, varmt var det… och jag hade bara jeansbyxor med mig ;P

Wawel

Tidigt på morgonen, innan det blivit riktigt varmt, klättrade vi upp på Wawel Hill för att kika på slottet, katedralen och framför allt utsikten.

DSCF9429

Anledningen till att jag ser surmulen ut är för att vi terroriserades av kristna hejaremsor då bilden togs.

DSCF9434

Wawel from the inside…

Wawel Hill

… and Wawel from the outside 🙂

Efteråt promenade vi bort till shoppinggalleriorna Kazimierz och Krakowska för att leta efter en resväska och svalare kläder. Ett plus var att de även hade luftkonditionering. 😛

Både utanför Galleria Krakowska och på torget Rynek Glówny hade vattenspridare satts upp som man kunde springa igenom. Var jätteskönt när vinden vände och man fick en liten dusch. 🙂

Stekt öring med potatisPolska piroger 

Sista middagen i Krakow spenderade vi på Chlopskie Jadlo. Jag var sugen på fisk så för min del blev det en stekt öring med tillhörande tillbehör. Gott!!! 🙂 Thomas, däremot, ville äta en extra polsk måltid och valde istället att beställa in polska piroger med kött-, vitkåls- och potatisfyllning. De var inte så pjåkiga måste jag erkänna 🙂

Även när kvällen infunnit sig var det väldigt varmt ute. Därför blev det en kort kvällspromenad. Vi gick endast förbi draken för att en sista gång se den spruta eld. Snipp snapp snut, så var Krakow-trippen slut.

Kommentera

