Självutnämnd globetrotter

Ett av mina mål att genomföra innan jag korsar 30-årsstrecket är att ha besökt minst 20 länder. Nu, med endast fem år kvar (fyller 25 år om två veckor, woaaaah!), har jag äntligen målet i sikte! Listan över besökta länder ser ut som följer:

  1. Cypern, Limassol+ utflykter över hela södra samt norra halvan.
  2. Grekland, Aten + ett tiotal öar.
  3. Tyskland, Bad Kreuznach + München.
  4. Italien, Rom + Venedig.
  5. Tjeckien, Prag.
  6. England, London.
  7. Frankrike, Paris + Fréjus/Nice.
  8. Skottland, Inverness + Edinburgh.
  9. Ungern, Budapest.
  10. Danmark, Köpenhamn.
  11. Monaco, Monte Carlo.
  12. Belgien, Bryssel.
  13. Polen, Krakow.
  14. Slovakien, Bratislava.
  15. Österrike, Wien.

Utöver detta vill jag bland annat pröva paragliding, ta dykcertifikat och publicera en bok inom de närmsta 5 åren. De punkter på listan jag hittills har kunnat pricka av är:

Betala av CSN-lånet; tråkigt, men det måste göras och det är jätteskönt att slippa skulden.

Besöka Neuschwanstein:

 Moi nedanför Neuschwanstein

Äta en snigel (och överleva):

sniglar

I oktober är en spa-weekend i Riga med tjejerna inbokad. Oh, the fun we will have! 🙂

Kommentera

