Happiest Girl in the World!

25. En 2 och en 5. Ett kvartal. Min 25:e födelsedag ville jag inte skulle gå obemärkt förbi… därför blev det trippelfirande! 😀

På söndagen hade jag ett litet firande i form av en kräftskiva med Hanna och Nilla. Vi mumsade på kräftor, ost och baguette och diskuterade spa-behandlingarna vi skulle boka till Riga-resan mellan tuggorna. Nillas godissug ledde till en promenad till Lidl där vi inhandlade snacks i form av after eight, choklad och chocolate chip cookies som vi åt av framför några avsnitt av How I met your mother. Väldigt mysig dag 🙂

Måndagsfirandet med Thomas ägde främst rum på restaurang Tranan. Jag visste bestämt att jag skulle fira min dag med en läcker hummer.

Hummer

Så blev det! Skålade för den stundande födelsedagen med champagne och smakade för första gången hummer. Den var riktigt, riktig god 😀 Under champagnedrickandet fick jag min present av Thomas, två vita kuvert av olika tjocklek. Den tunnare innehöll en värdebevis för hamburgerprövning. Vilken hamburgare? Big Mac. Prövas vart? Dublin, Irland!!! 😀 Det tjocka kuvertet innehöll biljett till samt hotellreservation i Dublin :D!! För att snabbare anpassa mig till det irländska klimatet blev nästa stopp The Dubliners. Drack en kall Magners innan vi promenerade mot Glenn Miller Café för att digga lite levande jazzmusik  över ett glas mousserande.

Födelsedagen spenderades på La Cucaracha med hela familjen. Vi beställde in åtta olika tapasrätter som vi delade på. Calamares, musslor, köttgrytor, svamp, potatis och kallskuret. Innan maten hann komma in blev det lite presentöppning. Fick ”Hunger Games”-dvd:n av Alex, en middag + fika på valfritt ställe av Sofia, en vacker teburk, en parfym och lite annat från mina föräldrar samt det obligatoriska kuvertet från mormor. Den största presenten från föräldrarna var ett reseförslag till Barcelona över nyår samt pengamedlen för att genomföra resan. 😀

Det sista jag och Thomas gjorde på kvällen var att öppna flaskan med isvin som vi köpte i Wien. Ett glas jättegott isvin senare var min 25-årsdag över. Tack alla för ett minnesvärt firande! 😀

Kommentera

