Mission: Makeover

Ett av mina mål med vår New York-resa är att byta ut så mycket i min garderob som möjligt. Därför tänkte vi viga minst tre dagar åt bara shopping. På förmiddagen åkte vi in till Soho och kollade i affärerna där. Shoppingen resulterade i en navy-inspirerad klänning från Tommy Hilfiger, löpskor, träningsbyxor och en hoodtröja från Lady Footlocker och en ny bh från Victoria’s Secret. Det blev en bra början på mitt uppdrag och jag känner mig mycket nöjd med mina köp.

Framåt två-tiden började vi bli hungriga. Riktade apostlahästarna mot Noho och restaurangen ”Five Guys” för dagens ranson av hamburgare.

Five guysFive guys burger

Köpte en cheeseburgare med pommes frites till. Dayum, vad gott!

Efter lunchen rekade vi området kring Lexington Avenue. Vi gick in på Bloomingdales, Diesel och Levi’s, men jag bestämde mig för att satsa mina krafter på Macy’s en annan dag.

Senare på eftermiddagen, efter att vi hade dumpat av våra påsar på hotellet, åkte vi till Williamsburg för att besöka ”Brooklyn Brewery”. Atmosfären i Williamsburg var mer vardaglig och avslappnad än på Manhattan. Området kändes som det Södermalm strävar efter, men inte lyckas med.

Brooklyn BreweryBrooklyn Brewery

På bryggeriet satte vi oss med varsin öl och softade.

Meatballshop

Inte långt från bryggeriet hittade vi ”Meatballshop”, där vi intog vår middag. Thomas, som hade druckit mer öl, orkade bara en brioche med två köttbullar och stark sås i. Jag däremot gick fullt ut med nötköttbullar, parmesansås och risotto, Mmmm, vad beroendeframkallande det var.

Vi tog några drinkar i samma område innan det var dags att dra sig till hotellet. Under hela resan hade jag längtat efter att stoppa en taxi och nu fick jag göra det! Mycket skönare än tunnelbanan och billigt.

4 kommentarer Lägg till

  1. Hanna skriver:

    Vilka fina foton på er.

  2. Nilla skriver:

    Ooh, är det klänningen på bilden? Snygg!

    1. 2livelife skriver:

      Nope, det är en gammal trasa ;P kan lägga upp en bild på klänningen jag köpte 🙂

      1. Nilla skriver:

        Haha, den var snygg iallafall.

Kommentera

