Solsemester i NYC

Våra planer om att blicka ut över ett yrvaket New York, från 86 våningar upp, på lördagsmorgonen grusades sönder då Empire State Building var stängt och vi snabbt fick ändra vår plan. Jag ville till Brooklyn Bridge. På vägen stannade vi till i Financial District och Wall Street.

Wall Street

Tyvärr fick man inte få in på börsen, men det var ganska kul att se byggnaden iaf.

Efter att ha bunkrat upp med chokladdoppade gummibjörnar och mints tog vi oss till Brooklyn, där vi promenerade längs East river.

Financial District

Här är moi, i min nya navy-klänning från TH, med Financial District i bakgrunden. Denna dag var också väldigt varm och jag lyckades med konststycket att bränna båda mina axlar. Men jag kände mig fin trots att skuldrorna grillades.

Grimaldi's pizza

Under Brooklyn Bridge stötte vi på en pizzeria där en mindre folkmassa väntade på att restaurangen skulle öppna.

Pizza med pepperoni

30 minuter fick vi vänta i stekande värme för att få oss några bitar stenugnsbakad pizza. Värt det!

Brooklyn Bridge

Efter lunchen korsade vi Manhattan Bridge för att få en bättre utsikt över Brooklyn Bridge.

Chinatown

Bron slutade i Chinatown. På gatorna i Chinatown trängdes hysteriska folkmassor och längs kanterna fanns stånd överfulla med exotisk frukt. Därifrån tog vi tunnelbanan till Williamsburg där vi kunde pusta ut lite på ett café och småkolla i affärer.

Dagens lyxmiddag åt vi på Luke’s Lobster i East Village.

Lobster roll

Vi åt varsin Lobster Roll, som Thomas inte tyckte var märkvärdig men som jag vet att jag kommer att ha cravings för… Mer hummer åt folket!

Kommentera

