Det stora hamburgaretestet

Det kan inte har gått någon förbi att jag och Thomas åt många, olika hamburgare under vår vistelse i New York. Tanken var att försöka leta upp stadens bästa hamburgare. Av de ställen vi var på ser min lista ut som följer:

5.   ”Burger Joint”.

Burger joint burger

På det ”hemliga” hamburgarehaket på hotel ”Le Parker Meridien” åt jag en cheeseburgare med ”the works”. Den var god, men inte världsomvälvande. Charmen med ”Burger Joint” är den mystiska ingången till haket samt den trevliga atmosfären därinne.

4. ”Clarke’s Standard”.

Green Chiles Cheeseburger

Det slumpmässigt valda stället ”Clarke’s Standard” bjöd på en överraskning. Vi var där första dagen, då vi inte visste var vi annars skulle äta, men vi blev mer än nöjda. Deras ”Green Chiles Cheeseburger” fick oss att reflektera om New York har en hög standard när det kommer till hamburgare.

3. ”Five Guys”.

Five guys burger

Burgaren, känd från youtube, är som recenserad ”Dayum”-god. Även de pommes frites jag beställde till min cheeseburgare smakade kärlek. Till sin ”Five Guys”- burgare fick man själv bestämma tillbehör. Där kan jag ha gjort ett misstag och bestämt fel, då jag inte kände till detta innan jag beställde.

2. ”Mark”.

Mark's sliders

Restaurangen i East Village som påstår sig servera New Yorks godaste sliders ser inte mycket ut för världen. Lokalen är oansenlig med enkel inredning. Deras påstående kan dock stämma. De är väldigt duktiga på sliders. Slidern med bacon försvann glupskt fort.

1. ”Shake Shack”.

Shake Shack

Favoriten är ”Shake Shake”, som serverar gourmethamburgare för bra priser. Deras ”SmokeShack”-burgare är saftig och smakrik. De får ett extra plus för jordnötssmörsmilkshaken även om testet inte innefattar milkshake.

Fem restauranger hann vi besöka i New York, men jag är säker på att det finns fler hamburgarejuveler att upptäcka. Next time!

En kommentar Lägg till

  1. Nilla skriver:

    Nr. 4 ser ju seriöst smaskig ut. Seriöst. O_O

Kommentera

