Miercoles Po’

Onsdagen tillägnade åt shopping. Vi hade två uppdrag för dagen: 1. Äta glass. 2. Hitta en klänning till Eve för kvällen, då vi skulle ut och dansa.

Vi började med första uppdraget.

Glass

Eve och Ems åt på varsin jätteglass. Jag var lagom sugen på glass eftersom det var lunchtid, så jag beställde in en jättetråkig sallad istället.

Efter glasslunchen shoppade vi i flera timmar för att hitta den perfekta klänningen åt Eve. När ungefär 4 timmar hade gått hittade vi en jättefin klänning i mörkblått med spetsdetaljer som Eve köpte.

På kvällen gjorde vi oss i ordning för att gå ut. Vi bytte om till våra festkläder, Eve till sin nyinköpta klänning, och gick till en restaurang några kvarter bort för att äta middag.

IMG_6306

Hector och jag.

Eve och Ems

Eve ch Ems.

Entrécote med räkor

Vi delade på en supergod ceviche, som jag tyvärr inte har något kort på eftersom vi alla kastade oss över den. Här är i alla fall min varmrätt som var entrecôte med sås och räkor.

Efter den bastanta middagen gick vi tillbaka till lägenheten för att ordna vårt hår innan vi skulle på den ambulerande festen ”Miercoles Po'”. Eve ordnade mitt hår i en intrikat fläta och jag fick låna ett par guldörhängen av Ems.

Miercoles Po'

”Miercoles Po'” var denna onsdag på en klubb i samma område som vi shoppade tidigare på dagen och hade kärlek som tema. Vi dansade, drack piscola och tequilashots och svalkade oss på innergården under de tråkigare låtarna. Klubben var inte fullsatt men stämningen var så hög att luften därinne, och inne på toaletterna, förångades.

Bästa

Finisar!

Vi dansade tills festen på klubben var över. Istället fortsatte vi festa hemma hos Ems och Hector tills dagen grydde.

Kommentera

