Palermo Soho

Planen för torsdagen var att spendera dagen i stadsdelen Palermo, som har ett kvarter som kallas Palermo Soho.

20150227-100104.jpg
Jag tyckte verkligen området som verkligen påminde om New York.

20150227-100414.jpg
Vi tog ett varv runt kvarteret. Jag var något hungrig, så vi satte oss på ett fik med babyblå och -rosa stolar.

20150227-100459.jpg
Mitt mellanmål blev crêpes fylld med dulce de leche, serverad med vaniljglass, banan, jordgubbar och blåbär. Till det drack jag lemonad med mynta i.

Lite högre upp i Palermo finns det ett område som heter Palermo Hollywood. Vi tog oss upp för några kvarter för att komma dit, men när vi väl kom fram tyckte vi inte att det var mysigt som Soho. Palermo Hollywood hade mest stora restauranger med skrikiga skyltar. Istället gick vi till en större gata där vi köpte empanadas till lunch.

Långt senare på kvällen åt vi middag i San Telmo. När vi var mätta tog vi en taxi till Palermo, till bar 878. Bar 878 är en hemlig bar, mitt i bostadsområde utan skyltar som pekar ut dess läge. När taxin saktade in bredvid barens dörr stod en svartklädd vakt lutad mot dörrkarmen. Han öppnade dörrarna åt oss och en servitör visade vägen till ett rum innanför baren. Rummet visade sig vara en hemlig bar i den hemliga baren.

20150227-100524.jpg
Jag drack en Refresco no 1, med passionsfrukt, cinzano, lime och örter. Några fler drinkar på bar 878 fick avsluta kvällen.

Kommentera

