Gråt ej för mig, Argentina

Efter tre dagar i Buenos Aires och med en heldag kvar i staden kände jag lite ångest över att lämna den.

20150227-100815.jpg
Bestämde oss för att skippa den trista hotellfrukosten och istället börja morgonen med brakfrukost på ”Le Ble”. Jag åt en meny med ostscones, croissant med ost och skinka och valfri tårtbit. Jag valde passionsfruktstårta.

20150227-100910.jpg
Stora som ballonger efter frukosten seglade vi iväg för att ta oss an allt vi ville hinna med i Buenos Aires. Vi började med marknad i San Telmo, där det såldes en massa prylar.

20150227-100938.jpg
När vi kände oss klara med shopping i San Telmo åkte vi till Boca, för att hinna se turistmagneten Caminito.

20150227-101032.jpg
På kvällen mötte vi upp Rafa en sista gång. Vi åt middag på ett ställe med Cajunmat i Palermo Soho. Jag och Nazli åt jättegod gumbo. Thomas åt fingerlickin’ good friterad kyckling.

20150227-101102.jpg
Jag drack honungsläsk till.

20150227-101130.jpg
Det sista vi gjorde var att gå med till en bar, ”Multi Lingua”, där man fick en flagga för varje språk man kan. Tanken är att man ska hitta nya personer att prata med. Jag hittade en göteborgare, men vi åkte ändå till hotellet ganska snart.

Kommentera

