Fotografering och tjejkväll

Måndag morgon vinkade vi av Ems som tyvärr skulle jobba. Jag, Thomas och Hector lämnade Nazli, som var tvungen att delta i en livesänd italienskalektion, i lägenheten. Hector hade gått med på att visa mig och Thomas stan. Han tog med sig sin monsterstora kamera och ledde oss längs Santiagos gator.

20150316-222529.jpg
Hector tog oss först till Cerro Santa Lucia. Det var otroligt varmt, men vi köpte med oss ett par vattenflaskor och klättrade uppför trappstegen. Ibland sa Hector åt oss att posera framför kameran så att han fick knäppa några kort. Några av bilderna han tog kommer jag att lägga upp senare.

20150316-222551.jpg
På toppen av kullen såg vi denna utsikt. Jag tycker det är så otroligt fint med bergen i bakgrunden även när sikten inte är klar.

Vi tog oss nerför kullen och fortsatte promenera bortåt.

20150316-222610.jpg
Vi stannade till vid La Moneda, presidentpalatset.

20150316-222626.jpg

Framsidan av La Moneda.

Efter en snabb lunch på Mc Donalds, eftersom jag såklart behöver göra mitt Big Mac-test, gick vi sedan tillbaka hem till Nazli som väntade på oss.

När Ems kommit hem från jobbet något efter kl 18 tog hon, jag och Nazli en taxi en stadsdel bort. Varje måndagskväll brukar Ems och några av hennes tjejkompisar ha middag hos varandra. Denna måndag var det Ems kompis Leslies tur att laga mat. Leslie hade ordnat tortillabröd som vi fick fylla med kyckling, tomatsallad och tsatsiki. Till efterrätt fick vi persikopaj. Vi umgicks med tjejerna, drack vin, pratade och jag fick även lära dem en koreografi jag fått från mina sambalektioner. Det var en jättetrevlig kväll.

Kommentera

