Malta: en odyssée

Efter veckor av dåligt väder i Stockholm kändes det bra att vi hade en soligare semester att se fram emot. Tillsammans med Thomas, Sofia och Wettan flög jag på söndagsmorgonen ner till Malta och sommaren.

Vi checkade ut en hyrbil på flygplatsen och påbörjade resan till hotellet som skulle ligga i St Julian, alldeles intill huvudstaden Valletta. Skyltningen längs vägarna var otroligt dålig, många vägar var enkelriktade och vi körde självklart vilse. Efter att ha snurrat runt med bilen i över två timmar hittade vi in till St Julian där en polis erbjöd oss eskort till hotellet.
image

Lättade över att vara framme och incheckade lämnade vi hotellet för att ta en titt på området. Vi gick ner längs gatorna till hamnen. I hamnen guppade färgglada båtar.
image

Mitt i stan fanns en trappa som ledde ner till vattnet. Vi satte oss ner en stund för att ta in alla sommarintryck.
image

På kvällen gick vi igen längs strandpromenaden. För att fira vår semesters början satte vi oss vid en restaurang som hade sina bord ställda i en gränd. Vi skålade och var på bra humör.
image

Jag var sugen på bläckfisk, därför valde jag en risotto med bläckfisk i. Den var ingen smaksensation, men den var ok.
image

De andra beställde spädgris som var mycket godare. Jag fick en krispig skinnbit av Sofia som jag mumsade i mig.

En flaska vin senare tog tröttheten ut sin rätt. Vi återvände till hotellet för att sova ut så att vi kunde se mer av Malta dagen därpå.

2 kommentarer Lägg till

  1. Hanna skriver:

    Vad kul att ni gör saker ihop alla fyra. Att ni trivs. Kram

    1. 2livelife skriver:

      Ja, för det mesta gick det bra 😛

Kommentera

